סער יעקב

1946-


צולם על ידי סוכנות יפפא, 1972.
צולם על ידי סוכנות יפפא, 1972.

תקופת צילום: 1966 – ?
אזור: ישראל, העולם

יעקב סער נולד ב־4 בינואר 1946. הוא החל לצלם כנראה ב־1966, ותצלום ראשון שלו שנמצא מתוארך ל־1968. סער צילם עבור עיתון במחנה ועבור לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית בירושלים, שאותה ניהל מאוחר יותר. הוא היה חבר קיבוץ עין המפרץ והתגורר בגבעתיים. סער זכה בפרס מטעם הקרן הבינלאומית לצילום בהולנד בשנת 1977 והיה מצטיין לע"מ בשנת 1989.
"יעקב סער, מנהל מחלקת הצילומים הוותיק של לע"מ, קיבל אותי במאור פנים. הסיור במחלקה חשף אותי לאוצר בלום של צילומים, מראשית המאה העשרים. 'מה יקרה אם תפרוץ כאן שריפה?', שאלתי, והוא השיב: 'אסון לאומי'. לשמחתי, הוא כבר נתן את דעתו לעניין וחקר את האפשרויות לדיגיטציה של המאגר, אלא שהדבר הצריך משאבים שלא היו ברשותנו." (אורי דרומי, העין השביעית, 2019)

מקורות
1. הספרייה הלאומית
2. מרכז המידע לאמנות ישראלית, מוזיאון ישראל
3. במחנה, 15 במרץ 1978
4. מעריב, 25 בספטמבר 1986
5. במחנה, 6 בינואר 1993
6. בתוך לשכת העיתונות הממשלתית, אורי דרומי, העין השביעית, 29 באפריל 2019